новини
діяльність
структура
пошта
Корисні посилання






Довідка про роботу управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації за 2014 року 03.02.2015

Довідка

про роботу управління праці та соціального захисту

населення Зборівської районної державної адміністрації за 2014 року

 

Діяльність управління направлена на забезпечення реалізації державної політики щодо надання державної допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сімя'м, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, компенсацій особам, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, системи пільг, матеріально-побутового та соціального обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці, у сфері зайнятості населення, трудових відносин.

Соціальна допомога

Станом на 1 січня 2015року на обліку в управлінні перебувають 3753громадян, які отримують різні види допомоги.

Допомогу сім’ям з дітьми відповідно до Закону України „Про державну допомогу сім’ям з дітьми” отримують 1752 особи, державну соціальну малозабезпеченим сім’ям одержує 1113 сімей, 564 інваліди з дитинства, в т.ч. 182 дітей-інвалідів отримують державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства.

Впродовж року управлінням праці та соціального захисту населення забезпечено виплату соціальних допомог на загальну суму 69326.0 тис.грн., що на 8619.1 тис.грн. більше порівняно відповідним періодом минулого року.

Тис.грн.

 

Вид допомоги

Загальна сума

2013 рік

Загальна сума

2014 рік

+/-

1

Допомога по вагітності і пологам

407.7

448.1

+40.4

2

Допомога при народженні дитини

18667.0

21310.7

+2643.7

3

Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку

10271.7

5460.5

-4811.2

4

Допомога одиноким матерям

1302.4

1471.9

+169.5

5

Допомогу на дітей, які знаходяться під опікою

741.0

759.7

+18.7

6

Допомога при усиновленні дитини

18.6

9.6

-9.0

7

Допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів

458.1

542.4

+84.3

8

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям

19373.3

28773.5

+9400.2

9

Допомога інвалідам дитинства та дітям інвалідам

6923.6

7795.4

+871.8

10

Допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом внаслідок псіхрозладу

1721.0

2028.1

+307.1

11

Допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (прийомні сім’ї)

517.8

541.5

+23.7

12

Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги(558)

52.4

87.2

+34.8

13

Одноразова винагородо жінкам , якім присвоєно звання «Мати-героїня»

252.3

97.4

-154.9

 

 

60706.9

69326.0

+8619.1

За рахунок коштів Пенсійного фонду управлінням виплачено державну соціальну допомогу 80 особам, які не мають права на пенсію на суму 835.0 тис. грн., а також 1711 особам, які отримують щомісячну компенсацію, що надається непрацюючій працездатній особі. Яка здійснює догляд за інвалідом І групи або перестарілим старше 80 років на суму 292.8 тис. грн..

Відповідно до чинного законодавства протягом року забезпечено обґрунтоване та адресне призначення і перерахунки субсидій на житлово-комунальні послуги 2326сім’ям на суму 5249.8 тис.грн. та тверде паливо 157 сім’ям на суму 127.5 тис.грн. Заборгованість станом н

Надання соціальної допомоги в управлінні здійснюється за єдиною технологією прийому громадян. З метою підвищення ефективності та спрощення процедури надання соціальної допомоги, забезпечення належного прийому громадян в управлінні запроваджено щоденний прийом громадян без обідньої перерви.

Пільги та компенсації

Для проведення розрахунків за надані послуги пільговим категоріям населення та перевірки достовірності поданих відомостей підприємствами - надавачами послуг постійно підтримується в актуальному стані Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги. По району в реєстр включено інформацію про 13543 пільговиків, яким надаються пільги відповідно до діючого законодавства, а саме:

68

-

інваліди війни;

193

-

учасники бойових дій;

150

-

члени сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни;

2204

-

учасники війни;

2

-

особи, які мають статус жертв нацистських переслідувань та політичних репресій;

5431

-

діти війни;

2655

-

ветерани праці та інших громадян похилого віку;

32

-

ветерани військової служби та органів внутрішніх справ;

16

-

військовослужбовці та члени їх сімей;

22

-

міліціонери;

348

-

сільські педагоги, бібліотекарі, медики на пенсії;

99

-

особи, віднесені до категорії постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС;

591

-

багатодітні сімей (в яких виховуються 1902 дітей);

1

-

прийомні та опікунські сім’ї;

1536

-

інваліди(крім інвалідів війни та чорнобильців);

9469

-

пенсіонери за віком.

 

Щомісячно здійснюється поповнення Реєстру та його інвентаризація. Проводиться автоматизована звірка з організаціями – надавачами комунальних послуг, контроль за зміною місця реєстрації та смерті осіб пільгової категорії. Інформація про зняття з обліку фіксується у базі даних в ЄДАРПі шляхом закриття електронної особової картки (за рік до реєстру внесено 330 нових карток).

На надання пільг населенню на 2014 рік на Зборівський район затверджено субвенцію з державного бюджету в сумі 7494,6 тис.грн., що на 1768,0 тис.грн. більше ніж у минулому році.

За 2014 рік всього надано пільг окремим категоріям за рахунок субвенції з державного бюджету на суму 5562,5тис.грн.. Відшкодовано організаціям - надавачам послуг витрати за надані у звітному періоді пільги – 7152,6 тис.грн.. Крім того, повністю погашено заборгованість 2013 року в сумі 1680,1 тис. грн.. Заборгованість станом на 01.01.2015 року становить 85,4 тис. грн., в тому числі:

в тис.грн.

Виділено субвенцію

з держбюджету на 2014 рік

Надано пільг окремим категоріям населення

Відшкодовано організаціям - надавачам послуг витрати за надані пільги

Заборгованість станом на 01.01.2015 року становить

За користування житлом та комунальними послугами

6492,1

4707,7

6292,2

13,0

За пільговий проїзд у міжміському та приміському пасажирському транспорті загального користування

678,3

555,5

559,9

71,4

За користування послугами зв’язку

175,3

174,0

175,2

1,0

Тверде паливо та скраплений газ

148,9

125,3

125,3

0,0

 

В 2014 році на обліку в управлінні перебуває 210 особи, які мають право на пільгове придбання твердого палива, та 84 особа - на скраплений газ. Для забезпечення пільгою на наш район виділено субвенцію для придбання твердого палива в сумі 141,4 тис. грн., на скраплений газ - 7,5 тис. грн.. За 2014 рік надано пільг населенню для придбання твердого палива на суму 119,3 тис.грн., відшкодовано витрати за надані пільги на суму 119,3 тис. грн.. Надано пільг на придбання скрапленого газу на 6,0 тис. грн., профінансовано – 6,0 тис.грн..

Обслуговування інвалідів, ветеранів війни і праці, контроль за правильністю призначення та виплати пенсій

Серед питань, які мають суттєвий вплив на покращення рівня соціально-побутового обслуговування інвалідів, особливе місце належить питанню забезпечення цієї категорії громадян технічними та іншими засобами реабілітації та спеціальним автотранспортом. Забезпечення інвалідів технічними та іншими засобами реабілітації здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

Організація матеріально-побутового обслуговування інвалідів здійснюється в установленому порядку з використанням інформації, яка акумулюється в Централізованому банку даних осіб з інвалідністю (ЦБДІ). Впродовж 2014 року ЦБДІ поповнений на 167 осіб.

Забезпечення інвалідів засобами реабілітації здійснюється згідно з вимогами нового порядку, започаткованого у 2012 році - особа з інвалідністю самостійно обирає технічний засіб реабілітації, засіб реабілітації виготовляється під особисте замовлення інваліда. Для виготовлення протезно-ортопедичних виробів та технічних засобів реабілітації для інвалідів різних груп та категорій видано 617 направлень.

Видано13 направлення на проходження інвалідами транспортної МСЕК для забезпечення інвалідів пільговими автомобілями.

42 інвалідам різних груп та категорій проведено виплату на бензин, ремонт, технічне обслуговування та транспортне обслуговування автомобілів на загальну суму 10058.45 грн..

Протягом 2014 року забезпечено санаторно-курортними путівками 22особи, з них 19 ветеранів війни.

Виплачено компенсацію за невикористані санаторно-курортні путівки 29 інвалідам війни на суму 9450грн. та 2 інвалідам загального захворювання на суму 450 грн.

Матеріальну допомогу за рахунок коштів державного бюджету надано 30 особам на суму 14235 грн..

Для забезпечення дітей з особливими потребами можливістю подолати труднощі розвитку, опанувати соціальні та побутові навички проводиться робота щодо направлення таких дітей-інвалідів до центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів. Впродовж 2014 року видано 12 направлень до районного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів та 1 направлення в Тернопільський обласний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів

Проведена робота по забезпеченню виплати разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 року № 1381 «Про підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення» та списків органів Пенсійного фонду, Міністерства оборони, Міністерства внутрішніх справ, підготовлено виплатні документи та своєчасно проведено виплату щорічної одноразової допомоги до Дня Перемоги 2690 ветеранам війни у законодавчо-встановлених розмірах на 2014 рік на загальну суму 709.5 тис. грн.

Відповідно до районної Програми соціального захисту ветеранів війни та праці «Ветеран» на 2012-2014 роки на виконання якої залучені кошти з районного бюджету та інших джерел. У 2014 році використано 8.0 тис.грн., а саме: для виплати щомісячної стипендії 6 інвалідам війни та 5 учасникам бойових дій, яким виповнилося 90 і більше років на суму 7.5тис.грн. та 1 вояку ОУН-УПА виплачено надбавки до пенсій на суму 569,4грн.

Управлінням праці, в ході здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства України під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій управлінням Пенсійного фонду України у Зборівському районі, за звітний період перевірено 1638 пенсійних справ, з них: 555 новопризначених, 630 справи на поховання та 453 пенсійних справ по яких здійснено перерахунок пенсії. Виявлено 1 порушення вимог законодавства, яке вплинуло на розмір пенсії.

Прийнято 16заяв з необхідними документами для встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною, по яких подані клопотання на обласну комісію з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною.

 

Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЄС

Соціальний захист чорнобильців здійснюється згідно із Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” та іншими нормативно-правовими актами, якими передбачено різні види пільг, допомог і компенсацій, забезпечення санаторно-курортним лікуванням та низку інших заходів спрямованих на поліпшення умов життя потерпілих, забезпечення медичного захисту населення.

Станом на 01.01.2015 на обліку в управлінні перебуває 100 осіб, які постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, в тому числі – 3 дітей.

Виплачено громадянам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС допомог та компенсацій на суму 159.7 тис. грн., з них:

 

142.3 тис.грн.

-

щомісячна грошова допомога у зв’язку з обмеженим споживанням продуктів харчування;

1.1 тис. грн.

-

щомісячна компенсація сім’ям з дітьми на безплатне харчування;

8.7 тис. грн.

-

надання додаткової відпустки громадянам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

2.6 тис. грн

-

компенсаційні виплати за шкоду заподіяну здоров’ю та оздоровлення;

5,0 тис.грн.

-

медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС.

Згідно розподілу путівок, департаментом соціального захисту населення на район було виділено 2 путівки для оздоровлення постраждалих в санаторії м. Трускавець.

Контроль за використанням бюджетних коштів

З метою забезпечення контролю над цільовим використання державних коштів соціальними інспекторами управління здійснено, в межах своїх повноважень 1747 перевірок, в тому числі 156 вибіркових перевірок цільового використання виплаченої одноразової допомоги при народженні дитини.

При проведенні перевірок виявлено помилки через подану неповну інформацію про дохід сім’ї заявників, що призвело до надмірного нарахування та виплати субсидій по 30 справах на суму 7352.49 гривень, всі кошти повернено до бюджету.

Також виявлено недостовірні дані в 8 випадках, серед осіб, які отримують державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям. Заявниками були надані недостовірні довідки про доходи, на підставі яких здійснено призначення допомог, загальна сума надміру виплачених коштів склала 23633,53 гривень, з них повернено до бюджету 12473,45 гривень.

Забезпечено проведення 14 засідань районної комісії з питань надання державних соціальних допомог та субсидій, на яких розглянуті 1396 заяв громадян , в тому числі:

- 855 заява на отримання державної соціальної допомоги, в т.ч. 78 відмов;

- 541 справ по призначенню субсидій в т.ч. 122 відмови.

Оплата праці та трудові відносини

Розмір середньої заробітної плати на підприємствах, установах та організаціях району згідно звітності ф.№1 – ПВ „Звіт з праці” (по 30 звітуючих) станом на 01 січня 2015 становить 2263,1 гривень, тобто збільшилась у порівнянні з початком 2014 року на 62,3 гривні, або на 2,8%.

Ріст заробітної плати відмічався у всіх галузях економіки. Найбільший розмір середньомісячної заробітної плати в торгівлі – 3889,2 гривні, промисловості – 3538,1 гривні, лісництві – 3110,0 гривні, апараті органів державного управління – 2792,3 гривні, освіті – 2439,4 гривні, сільському господарстві – 2253,4 гривні, комунальних господарствах – 2119,2 гривні, культурі – 1959,8 гривень.

Дещо нижчий розмір середньомісячної заробітної плати в охороні здоров'я – 1908,1 гривні, будівництві – 1701,2 гривні, інших галузях економіки – 1426,0 гривні.

Протягом 2014 року районною тимчасовою комісією з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат проведено 12 засідань комісії, заслухано звіти 28 керівників підприємств, установ, організацій району в яких наявний низький рівень заробітної плати та які допустили заборгованість із її виплати.

Як результат роботи комісії - заборгованість із виплати заробітної плати станом на 01 січня 2015 року в районі відсутня.

З метою роз’яснення трудового законодавства серед населення, керівників підприємств, організацій і установ проводиться ряд інформаційних та практичних заходів. Впродовж 2014 року надруковано статті в газеті «Зборівська дзвіниця» на теми: „Необхідність укладення колективного договору на підприємствах, організаціях та установах району”, «Проведення атестації робочих місць з важкими та шкідливими умовами праці», «28 квітня – всесвітній день охорони праці», «Звернення сторін соціального діалогу на національному рівні щодо необхідності підвищення ефективності колективно-договірного регулювання трудових відносин», «Виплата заробітної плати та її розмір – актуальне питання всіх служб Зборівського району» та «До уваги суб’єктів підприємницької діяльності». По місцевому радіомовленні передано виступи на теми: «Переваги легального оформлення трудових відносин», «Комісія працює», «Легалізації заробітної плати альтернативи немає», «Соціальний діалог» та «Погашення заборгованості із виплати заробітної плати стоїть на особливому контролі в районній державній адміністрації». Проведено засідання круглих столів: 25 лютого на тему: «Проведення атестації робочих місць з важкими та шкідливими умовами праці», 24 квітня на тему: «Дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці та ліквідацію заборгованості із виплати заробітної плати», 11 листопада на тему: «Стан виконання районної програми зайнятості за 9 місяців 2014 року».

В районі укладено та зареєстровано 153 колективних договори. Впродовж 2014 року проведено повідомну реєстрацію 13 колективних договорів.

Станом на 01 січня 2015 року в районі проведено 23 перевірки стану проведення атестації робочих місць. В районі діють 72 підприємства, організації, які потребують проведення атестації, з них 57 провели атестацію робочих місць з важкими і шкідливими умовами праці, в тому числі 20 – в поточному році.

Розглянуто 9 пенсійних справ щодо правильності призначення пільгових пенсій за Списком № 1 і 2 та за результатами атестації робочих місць.

Робочою групою з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення станом на 1 січня 2015 року проведено 10 засідань на яких проведено моніторинг стану укладання трудових договорів за період з початку 2014 року та проведено консультативно-роз’яснювальну роботу серед населення з питань легального працевлаштування.

За даними Зборівського відділення Козівської ОДПІ працівниками відділення в ході проведення камеральних перевірок поданої звітності фізичних осіб підприємців та індивідуальних бесід з 32 суб’єктами господарської діяльності встановлено неадекватність обсягів реалізації по конкретному виду діяльності до фактичного використання праці найманих осіб даними суб’єктами господарської діяльності. За результатами даних перевірок узгоджено зобов’язання суб’єктами господарської діяльності щодо збільшення кількості найманих осіб. Як результат роботи додатково залучено до господарської діяльності 147 найманих осіб.

 

інформаційно - роз’яснювальна роботуа та робота

із зверненнями громадян

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» впродовж 2014 року управлінням праці та соціального захисту населення Зборівської райдержадміністрації проведено відповідну роботу щодо розгляду звернень громадян.

В управлінні застосовується журнальна форма реєстрації і контролю за виконанням звернень громадян. Графіки прийому громадян посадовими особами управління та вищестоящих органів розміщені на інформаційних стендах управління.

Позачергово приймаються жінки, яким присвоєно почесне звання України «Мати - героїня», інваліди Великої Вітчизняної війни, Герої Соціалістичної Праці, Герої Радянського Союзу, Герої України, надаються письмові відповіді на звернення без порушень встановлених чинним законодавством термінів їх розгляду.

В 2014 році до управління праці та соціального захисту населення надійшло 11 письмових звернень (у минулому році – 17), зокрема, через районну державну адміністрацію – 5 (за 2013 рік – 3), безпосередньо від заявників - 2 звернень (за 2013 рік таких звернень було 7), через департамент соціального захисту населення облдержадміністрації надійшло 4 звернення (у 2013 році таких звернень надійшло 8). Повторних звернень не було.

З загального числа 2 звернень - стосувались надання одноразової матеріальної допомоги, 3 звернень - питання призначення і виплати державних соціальних допомог, субсидій, 2 звернення – питання надання пільг, 2 звернення щодо нарахування та виплати заробітної плати та 2 звернення з інших питань соціального захисту.

На особистому прийомі побувало 427 відвідувачів, що на 64 менше, порівняно з 2013 роком.

Значну увагу управління праці та соціального захисту населення приділяє роз’яснювальній роботі серед населення з пріоритетних напрямків соціального захисту шляхом виїзду безпосередньо до громадян за місцем проживання. Відповідно до графіка виїзного прийому громадян, начальником управління, заступником начальника управління, головними спеціалістами здійснено 24 виїзні прийоми ( прийнято 110 осіб) в територіальних громадах району.

З метою інформування населення з питань надання допомог, субсидій, компенсацій, пільг, трудового законодавства в управлінні працює телефонна «гаряча лінія» на яку впродовж 2014 року звернувся 91 заявник та телефон «довіри» - звернулося 12 осіб.

На «гарячу лінію» Міністерства соціальної політики звернулося 13 жителів району з них 2- щодо призначення субсидії для відшкодування витрат на ЖКП; 7- по питанню виплати державних допомог та 4- щодо питання призначення державних допомог.

Питання, що піднімалися у зверненнях, роз’яснені заявникам, порушень термінів розгляду звернень не було.

Працівниками управління прийом громадян здійснюється щоденно.

Інформація про роботу зі зверненнями громадян щомісячно та щоквартально, на нарадах при начальнику управління, узагальнюється та аналізується.

На виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації”, Указу Президента України від 05.05.2011року №547 „Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації”, в управлінні затверджено порядок доступу до публічної інформації, розпорядником якої є управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації та форму запиту на інформацію. Визначено відповідальну особу з питань реєстрації, систематизації, контролю, аналізу щодо надання публічної інформації. У 2014 році надійшов 1 запит на публічну інформацію ( 2013 році 3 запити ).

Управління праці та соціального захисту населення плідно та системно співпрацює із районною газетою «Зборівська дзвіниця» та місцевим радіомовленням з питань інформування та консультування населення про конкретні заходи органу праці та соціального захисту населення щодо вирішення актуальних питань, зазначених у зверненнях. Це дає змогу зменшити звернення громадян з багатьох питань безпосередньо до управління. Впродовж звітного періоду, у районній газеті "Зборівська дзвіниця” опубліковані 19 статей роз’яснювального та інформаційного характеру, проведено 3 виступи по місцевому радіомовленню, проведено 3 засідання за круглим столом, 7 зустрічей з громадськістю.

На стендах управління розміщена інформація про основні показники діяльності управління, щодо порядку надання адміністративних послуг та доступу до публічної інформації.

 

організаційно-кадрова та судово-позовна робота

Станом на 1 січня 2015 року в управлінні фактично перебувають у трудових відносинах 41 державний службовець. Відповідно до діючого законодавства станом на 1 січня 2015 року декларації про доходи та майновий стан подали 43 службовці, в тому числі 7 державних службовців, які перебувають у соціальних відпустках по догляду за дитиною, а також в тому числі 2державних службовці які звільнились протягом 2014 року подали декларацію про доходи та майновий стан за період роботи в 2014 році. Таким чином, всі працівники управління, які обіймають посади державних службовців, виконали вимоги ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 р. № 3206-VI та постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 641 "Про застосування статті 13 Закону України "Про державну службу".

З метою попередження та недопущення корупційних діянь проводиться аналіз стану виконання антикорупційного законодавства в управлінні за підсумками роботи кожного кварталу, проводяться заходи, спрямовані на попередження корупційних дій. Працівники управління проходять підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації з метою підвищення рівня їх правової освіти, а також запобігання проявам корупції. Протягом 2014 року 9 державних службовців пройшли курс підвищення кваліфікації за програмою короткотермінових тематичних семінарів. 2 державні службовці управління були звільнені за п.1 статті 36 КзПУ «угода сторін», ст.38 КзПУ « за власним бажанням». Прийом спеціалістів на заміщення вакантних посад не проводився.

Фактів корупційних правопорушень в управлінні впродовж 2014 року не виявлено.

Відповідно до інструкції з діловодства в управлінні видаються накази начальника управління з основної діяльності, з кадрових питань, відпусток та відряджень. За 2014 року видано всього 181 наказів, в т.ч.:

-46 наказів з основної діяльності;

-36 наказів з кадрових питань;

-84 наказів про відпустки;

-15 наказів про відрядження.

Впродовж 2014 рік до управління праці та соціального захисту населення надійшло 1408 документів з них контрольних - 538.

Управлінням за 2014 рік в різні інстанції направлено 2336документів. Забезпечено своєчасне виконання усіх розпоряджень та завдань департаменту, районної державної адміністрації та районної ради.

Діловодство в управлінні ведеться у відповідності з вимогами чинного законодавства. Відповідно до інструкції з діловодства в управлінні складено номенклатуру справ, яка погоджена з архівним відділом райдержадміністрації.

Загальний документообіг управління за 2014 рік склав 3744 документів.

З метою захисту інтересів управління праці та соціального захисту населення проводиться судово-позовна робота щодо забезпечення своєчасного подання заперечень на позовні заяви та оскарження судових рішень в частині, які стосуються інтересів управління.

Пошук

Вгору